Welke (sequencer) software gebruik jij?

The soft- and hardware used by our producers.

Moderator: Dj2Dj Hoofdmoderator

Je mag 1 optie selecteren

Resultaten bekijken

Berichtdoor FredNova op 07 Jan 2010, 15:33

En waarom?

Schrijf hier over je ervaringen!
Gebruikers-avatar
FredNova
Resident
Resident

Re: Welke (sequencer) software gebruik jij?

Berichtdoor DJefke op 08 Jan 2010, 12:52

"Iets anders", met name Renoise. Is in feite nen trackeren geen sequencer, maar in feite kan het hetzelfde.

Waarom?
1) Prijs: Den demo is gratis, en redelijk kompleet. De full versie kost maar 49 euro, en voor dat geld moogt ge het op al uw pc's zetten. En ge krijgt redelijk lang gratis updates. Dus als ge bv versie 2.1.7 koopt, dan vervalt uw licentiepas wanneer ge naar 2.2.8 of hoger overstapt.

2) Draait op alles: Windows, OSX en Linux. Dus voor geitenwollen sokken die Windows willen gebruiken: het gaat :)

3) Ge kunt direct starten met enkel dat programma. Ge hebt geen extra software of hardwar emeer nodig. Ge kunt complete songs maken met enkel samples (er zitten ook al redelijk wat samples bijgevoegd) en de ingebouwde effecten en mixer. Er zitten ook een hoop demosongs en tutorials bij.
Ge kunt evenwel ook VST instrumenten en effecten gebruiken in Renoise. Midi en multitrack audio-IO zit er natuurlijk ook in.

http://www.renoise.com
Mijn thuis is waar mijn Technics staat
Gent: Dorpje ergens over 't water in de Vlaanders. Doet voornamelijk dienst als parking voor wie naar tStad wilt komen.
Gebruikers-avatar
DJefke
Resident
Resident

Berichtdoor biscuit op 08 Jan 2010, 13:11

Ableton !!
Ik heb al andere software geprobeerd zoals FL en Reason maar ableton bevalt mij toch wel het meest. Met FL en Reason was ik echt enorm lang aan het "klooien" voor is er iets van snapte. Bij ableton duurt het leerproces ook lang maar ik kan beter uit aan de structuur en logica ervan.

(Als iemand trouwens goede VST's weet (voor mac) waar je leuke electro sounds uit kunt halen, mag je zeker een p.m. sturen want ik vind er eigelijk niet veel goede.)
Stanton C.314 / Technics SL-1200MK2 / Korg Zero 4 / Technics SL-1200MK2 / Stanton C.314 / Technics RPD-J1210
http://www.myspace.com/biscuitonline
http://www.myspace.com/amusezvousmusic
http://www.facebook.com/pages/Amusez-Vous/49274356935
Gebruikers-avatar
biscuit
Bedroom Dj
Bedroom Dj

Berichtdoor Dimitri op 08 Jan 2010, 18:58

Machine omdat ik niks anders heb maar man wat kan je er veel mee :afro:
dit wil ik jullie niet onthouden
Link

direkte link you tube
http://www.youtube.com/watch?v=ySW7JthAt3E
En nu jullie lol
Gebruikers-avatar
Dimitri
Resident
Resident

Berichtdoor Digisquare op 08 Jan 2010, 21:42

Ik verkies Cubase, ik ken de software door en door en volgens mij kan een software onmogelijk beter in elkaar zitten, dus ik ben er aan gehecht :)

Vroeger FL studio gehad, en Cubase was een openbaring. Ook Logic geprobeerd maar die software is de naam niet waardig vind ik, zal wel aan mij liggen maar cubase werkt tenminste mee :) als ik een idee heb wil ik dat voornamelijk uitwerken en niet vastlopen op de meest idiote dingen.
Ook draait het op Windows, misschien als Logic op windows had gedraaid dat ik nu daarmee aan het producen was. Windows heeft 1 groot voordeel: upgradeable, en het draait bovendien ook op mac.

Extreme electro-effecten die u zotte ritmes en sweeps en vanalles geven vind je daar wel niet in. Enkel conventionele audioeffecten. Een track uit Cubase klinkt dus in al zijn digitaliteit ook vaak "echt" omdat de ritmes conventioneel blijven. Persoonlijk vind ik dat net de betere muziek... onderscheid veel brol van kwaliteit van het begin af (niet dat ge met cubase geen brol kunt maken ;)) maar uiteindelijk begint alles bij creativiteit
Gebruikers-avatar
Digisquare
Resident
Resident

Berichtdoor BunX op 09 Jan 2010, 17:14

Fruity Loops 9.
Waarom? Ik ben hier met begonnen en nog steeds bezig.
Als ik Fl goed onder de knie heb misschien later cubase proberen...
BunX
Wannabe Dj
Wannabe Dj

Berichtdoor FredNova op 10 Jan 2010, 21:11

mij keuze voor Ableton is omdat ik het 'makkelijker' vind dan Cubase en Logic
maar ken er belange nog niet genoeg van... we leren steeds bij :applaus:
Gebruikers-avatar
FredNova
Resident
Resident

Berichtdoor daddy op 12 Jan 2010, 20:23

Cubase: gebruikte ik op den atari en ben dit blijven gebruiken
Ableton: nog niet echt om te producen.
daddy
Monthly Guest Dj
Monthly Guest Dj

Berichtdoor Leach op 13 Jan 2010, 14:17

Fruityloops

het allereeste progje dat ik gebruikte 15 jaar geleden was Fast Tracker (free)
nadien wou ik is iets nieuws proberen en fruityloops was overal gemakelijk te downloaden ;)
jaren mee gewerkt en enorm in gegroeid....ondertussen legaal met FL9

ik ken het programma heel goed en om naar een andere sequencer over te stappen zou mij terug achteruit brengen in mijn stappen
dus ik zweer trouw aan FL :smileknik:
Gebruikers-avatar
Leach
Resident
Resident

Berichtdoor DJefke op 13 Jan 2010, 15:44

Met Renoise zoude ook rap vertrokken zijn volgens mij. Dat is gewoon ne Fasttracker2-on-speed :D
Gent: Dorpje ergens over 't water in de Vlaanders. Doet voornamelijk dienst als parking voor wie naar tStad wilt komen.
Gebruikers-avatar
DJefke
Resident
Resident

Berichtdoor Ignazzio op 14 Jan 2010, 00:06

Reason 3.0 (Ik ga binnenkort wel (eindelijk) overschakelen naar de 4.0.) en Fruity Loops voor VST's.

Reason vind ik gewoon superhandig en omdat ik er al 5 jaar mee werk ken ik het van binnen en van buiten... Fruity Loops gebruik ik vooral voor mijn Sylenth1 en een resem andere vst's.
Gebruikers-avatar
Ignazzio
Monthly Guest Dj
Monthly Guest Dj

Berichtdoor dj Monstro op 08 Feb 2010, 18:18

hey;

ik werk met fl studio9xxl producer edition waar ik eigenlijk mee gestart ben volgens mij heeft de nieuwe fl studio geen mindere punten dan andere software integendeel is gebruikvriendelijk en nergens vind je zo veel vst's en plugins als voor fl ook de klank is enorm vooruitgegaan in fl en moest die u dan nog ni zinnen zijn r genoeg plugins die het geluid nog kunnen verbeteren eerlijk gezegd kom ik met een ander programma geen stap vooruit alleen met fl ,een vriend van me is overgestapt op reason 4 en vind toch wel dat die heel wat problemen heeft om m aan te passen en nauwelijks vooruitgang boekt ,zou in de toekomst wel reason4 of protoolsmpowered8 erbij nemen en dit allen maar omdat ik mij een m-audio axiom pro61 wil kopen en die volledig op reason of protoolsmpowered werkt
dj Monstro
Wannabe Dj
Wannabe Dj

Berichtdoor Mister B op 08 Feb 2010, 21:21

Ik heb mijn geld in Logic gestoken. De leercurve is stijl, dat heb ik zelf al ondervonden maar je kan er alle richtingen mee uit.
Ik hoop dat ik binnen een maand of 6 er toch al iets uitkrijg dat redelijk serieus klinkt. We zien wel ;D
Technics SL-1200MK 2 | SL-1200Technics MK 5 | Denon DN-X500 | Denon HC-4500 |Virtual Dj 6.x
Macbook Pro | M-Audio Fast Track Pro | M-Audio Keyrig 49 | Logic 9 Studio | Yamaha HS 80M
Gebruikers-avatar
Mister B
Bedroom Dj
Bedroom Dj

Berichtdoor discovideo op 10 Feb 2010, 04:52

fl voor mij, alles wat je wilt uitvoeren in you mind, kun je doen met fl. bij andere programma's moet je soms nog eens een tweede soft erbij halen.
discovideo
Wannabe Dj
Wannabe Dj

Berichtdoor Digisquare op 10 Feb 2010, 10:58

discovideo schreef:fl voor mij, alles wat je wilt uitvoeren in you mind, kun je doen met fl. bij andere programma's moet je soms nog eens een tweede soft erbij halen.

Zonder (deftige) plugins komt ge nergens :)
Gebruikers-avatar
Digisquare
Resident
Resident

Berichtdoor discovideo op 11 Feb 2010, 02:52

Digisquare schreef:
discovideo schreef:fl voor mij, alles wat je wilt uitvoeren in you mind, kun je doen met fl. bij andere programma's moet je soms nog eens een tweede soft erbij halen.

Zonder (deftige) plugins komt ge nergens :)

*KNIP* edit Fred: we houden het tof! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=juYSqSicV_U
wat een dure plugins zeg gebruiken die :smileknik: mannen
discovideo
Wannabe Dj
Wannabe Dj

Berichtdoor Leach op 11 Feb 2010, 07:59

en mijn papa is police :stop:

laten we het tof houden ;D

wat uw link hier staat te doen is mij een raadsel...gebruiken zij standaard fl zonder externe plugins?

das nu al de tweede post dat je zo veel lof bent over FL en dat je standaard daar enorm veel goeds kan uithalen, ik ben er ondertussen ook van overtuigd want Barry Coleman doet het ook zo...maar zijn muziek heb ik al gehoord

laat ons eens iets horen in het producers gedeelte om ons te overtuigen ;-)

trouwens op een reply in een ander topic waar jij dit schreef "FL: een zeer goed all-in-one packet is voor een scherpe prijs"
ik kan u de factuur voorschotelen...zo scherp is deze prijs niet
FL producers edition is al een goei 180€, daar krijg je dan standaard een beetje coole effecten en plugins bij, maar de beste (sytrus, hardcore, gross beat)moet je er nog is bij betalen (ook een gemiddelde van 100€)
ik denk dat de prijzen gelijk liggen aan Cubase...maar kan me vergissen
Gebruikers-avatar
Leach
Resident
Resident

Berichtdoor Digisquare op 11 Feb 2010, 12:56

Ik heb zijne reply niet gelezen nu ben ik wel benieuwd naar wat er stond eigenlijk :P maar ik ken de pro-wereld genoeg (en dus ook FL) om te weten wat op de markt is en wat links blijft liggen. En ik ben heel eerlijk in wat ik zeg; zonder plugins hebt ge een lege doos, of toch praktisch in de zin dat de mogelijkheden heel beperkend zijn. En ook hier weer: prijs kwaliteit: sommige mastering tools kosten de prijs van een auto, denk niet dat een standaard compressor daar dezelfde mogelijkheden/kwaliteit biedt, en dan hebben we het nog niet over hardware gehad; zelfde met synth. Als je wil geloven dat een alles-in-een pakket van 180€ alles biedt, zoveel te beter ;) dat is economisch heel interessant (voor de koper dan) maar verwacht niet dat je heel vernieuwend uit de hoek gaat komen; en helaas is dat het enige waar het nog om draait.

Om dan terug te komen op de discussie sequencer: uiteindelijk maakt het geen hol uit welke sequencer men juist gebruikt, het is slechts een frame en alles begint bij creativiteit zoals ik eerder al zei dacht ik. Het is kunst, geen wetenschap. Bovendien is het principe en het doel is meestal hetzelfde... dus dan rest enkel nog de persoonlijke keuze en de prijs/kwaliteit die een keuze kunnen beïnvloeden. Maar ik kan met een gerust objectief geweten zeggen dat op professioneel gebied Logic op 1 staat, Cubase op 2, Ableton op 3 (heel stuk minder). Of dat nu terecht is of niet ga ik mij niet over uitspreken. Maar het zijn deze sequencers die je zal tegenkomen eens je on the road begint en uw ogen opentrekt.

Ik kan mij een dacia kopen met 2 airbags, nog net een gas en stoppedaal voor een prijsje, en ik geraak daar overal mee en die bolt nog wel comfortabel ook. Maar diene porsche is mij altijd voor... goddamnit ;)

Leach: Cubase kost 550€ gemiddeld. Dat is de software rauw, met enkele (compressor, reverb/delay en 3osc) plugins die toch wel bruikbaar zijn.
Gebruikers-avatar
Digisquare
Resident
Resident

Berichtdoor Digisquare op 11 Feb 2010, 13:40

Misschien ook even interessant om meteen een vergelijking te maken:

Cubase kost 550€. Frame met schaars aantal plugins (compressor, reverb/delay en 3osc).
Logic kost 450€. Daar zitten ook enkele standaard plugins bij net als bij cubase.
Ableton live 400€ - Ableton Suite - 550-600€ (zelfde pakket maar met soundlibrary, ik weet niet juist wat die inhoudt maar aan vengeance betaal je evenveel of zelfs meer)
Reason 290€ (ook enkele basisdingen erbij)
FL Studio 90€ (basis) - XXL editie 225€

Ik heb ze allemaal geinstalleerd gehad :)
Gebruikers-avatar
Digisquare
Resident
Resident

Berichtdoor Leach op 11 Feb 2010, 13:58

Digisquare schreef:

Ik heb ze allemaal geinstalleerd gehad :)

amai, gij hebt veel geld ;D
Gebruikers-avatar
Leach
Resident
Resident

Berichtdoor discovideo op 13 Feb 2010, 05:14

Digisquare schreef:Ik heb zijne reply niet gelezen nu ben ik wel benieuwd naar wat er stond eigenlijk :P maar ik ken de pro-wereld genoeg (en dus ook FL) om te weten wat op de markt is en wat links blijft liggen. En ik ben heel eerlijk in wat ik zeg; zonder plugins hebt ge een lege doos, of toch praktisch in de zin dat de mogelijkheden heel beperkend zijn. on the road begint en uw ogen opentrekt.

Mijn reply was (wat er verkeerd aan was, wat betreft de verwijdering, who knows), dat ik wel weet dat je plugins moet gebruiken in FL, omdat ik reeds sinds 1980 met softsynths werkt.
Wat betreft de plugins, er zijn er genoeg gratis te krijgen. Je hoeft echt niet die dure aan te schaffen, luister maar eens naar die youtubelink, hoe eenvoudig hun muziek in elkaar zit.
discovideo
Wannabe Dj
Wannabe Dj

Berichtdoor DJefke op 21 Feb 2010, 17:41

discovideo schreef:Mijn reply was (wat er verkeerd aan was, wat betreft de verwijdering, who knows), dat ik wel weet dat je plugins moet gebruiken in FL, omdat ik reeds sinds 1980 met softsynths werkt.

Waarschijnlijk is uwe reply dan verwijderd omdat het gewoon bullshit is. Natuurlijk bestonden er in de jaren 80 helemaal geen softsynths. De enige muziekrelateerde computer-toestanden waren toen op 1 hand te tellen, en neig duur door de custum hw.
Gebruikers-avatar
DJefke
Resident
Resident

Berichtdoor djGery op 18 Jun 2010, 15:20

Ik gebruik in hoofdzaak Logic Pro.

Werkt voor mij heel vlot en ik kan er mee bereiken wat ik wil :)

Daar naast gebruik ik ook nog ableton voor "knippen & plakken" edits en voor het maken en time warpen van loops of samples.

uiteindelijk is het wat je met de software doet dat belangrijk is!
Al ga ik niet ontkennen dat mijn voorkeur naar Logic uitgaat, toch zijn met Albeton ook zeker nr 1 hits te maken!
bvb David Guetta - sexy bitch, volledig in ableton gemaakt, lead synth is zelf een ableton studio preset...

En zelf met fruity loops zijn nog deftige dingen te maken.. kijk maar naar Laidback Luke! :)
djGery
Wannabe Dj
Wannabe Dj

Berichtdoor MrZodiac op 05 Sep 2010, 13:14

Ik werkte eerst met Cubase, vsti's en Reason Rewired. Maar dit heb ik niet meer gebruikt sinds Propellerhead met RECORD op de markt is gekomen.

Momenteel gebruik ik dan ook enkel Propellerhead RECORD en REASON voor alles wat ik produceer. Cool Edit voor de eind mastering en samples bij te werken etc... en Propellerhead RECYCLE voor rex bestanden te maken.

Ik schrijf zelf ook tutorials en ben sound designer (een beetje een techneut). Ik speel wel wat keyboard maar ben vooral een krak in geluiden creëren, sound design, beats en mixing (+ beetje mastering).

Ben al jaren fan van heel het Propellerhead gebeuren, maar sinds 25 aug ben ik niet meer vanplan ooit nog iets anders te gaan gebruiken. Record 1.5 in combinatie met Reason 5 is gewoon een match made in heaven!
MrZodiac
Wannabe Dj
Wannabe Dj

Terug naar Producing Gear