Gentse dancing Make Up Club is vergunning kwijt

News, updates, & information!

Moderator: Dj2Dj Hoofdmoderator

Berichtdoor Sven Larsson op 30 Jul 2010, 18:33

De deputatie van de provincie Oost-Vlaanderen vernietigde vandaag de milieuvergunning voor de dancing Make Up Club in de Gentse Ketelvest. Twee bouwpromotoren vochten met succes een vergunning op proef van het Gentse schepencollege aan.

Woonomgeving
Het Gentse schepencollege verleende op 14 januari een milieuvergunning op proef voor een jaar mits het naleven van een reeks voorwaarden aan de bvba Loaded, het bedrijf achter de hippe Make Up Club. Twee vastgoedbedrijven trokken echter naar de deputatie om die vergunning aan te vechten. Volgens hen is de feestinrichting niet verenigbaar met de woonomgeving. Ze volgden daarmee de inhoud van veertien bezwaren die ook al tijdens het openbaar onderzoek ingediend waren.

De deputatie weigerde vannamiddag de vergunning voor het exploiteren van een dancing in de Ketelvest 51b. De exploitant kan nu nog binnen de zestig dagen beroep aantekenen bij de Raad van State.

Verhuis?
De club is momenteel gesloten voor het zomerreces, maar zou in september terug openen tot eind dit jaar. In een regionale krant liet de uitbater eind mei al uitschijnen dat hij wilde verhuizen naar een andere locatie in de stad "of het buitenland". (belga/ep)
Sven Larsson
Resident
Resident

Re: Gentse dancing Make Up Club is vergunning kwijt

Berichtdoor DJefke op 31 Jul 2010, 11:35

Tja, 2 bouwpromotoren, de rechter in kwestie zal wel beloond zijn geweest met een villake ofzo zeker.
Mijn thuis is waar mijn Technics staat
Gent: Dorpje ergens over 't water in de Vlaanders. Doet voornamelijk dienst als parking voor wie naar tStad wilt komen.
Gebruikers-avatar
DJefke
Resident
Resident

Berichtdoor Sven Larsson op 01 Aug 2010, 11:20

DJefke schreef:Tja, 2 bouwpromotoren, de rechter in kwestie zal wel beloond zijn geweest met een villake ofzo zeker.

Toen ik dat las kwam mijn haar ook overeind. Die bouwpromotoren en makelaars dat zijn allemaal gangsters.
Sven Larsson
Resident
Resident

Berichtdoor Disco_Poelie op 01 Aug 2010, 15:34

Sven Larsson schreef:
DJefke schreef:Tja, 2 bouwpromotoren, de rechter in kwestie zal wel beloond zijn geweest met een villake ofzo zeker.

Toen ik dat las kwam mijn haar ook overeind. Die bouwpromotoren en makelaars dat zijn allemaal gangsters.

Tja, das een wereldje waar veel cowboys vlotjes geld denken te verdienen e ;) En als je hartje gent een paar appartementsblokken weet neer te zetten, dan is door effectief geld mee verdiend. Maar als ge dan uwe verkoopprijs nog wat hoger weet te krikken door tegen de lokale geluidsoverlast te procederen...

Tja, zuiver op de graat is dat niet uiteraard, maar in de politiek of in een zakenwereldje gebeurt hetzelfde: Ander mensen benadelen, afkraken, of gewoon een financiële hak te zetten om zelf uw herverkiezing, voordeel, of gewoon uwen boterham te verdienen. Eat or be eaten noemt zoiets.
Disco_Poelie
Resident
Resident

Terug naar News & Announcements